Agility

Så har ÄNTLGIEN bruden slutat löpa och vi kan börja träna igen, så taggad efter tre veckors agilitytorka. Speciellt eftersom vi hade agiltiytävling på klubben första helgen i augusti. Det gick riktigt bra och vi hade superkul, trots allt arbete men hemskt att bara få stå och glo på alla som tävlar när man inte ens kan träna själv. Men nu så, på tisdag 18/8 är det DM i Knivsta. Ska bli skitkul, vi har ju ingen chans att vinna men är bra träning inför tävlingarna i september.

Förra helgen var jag och Roy men päronen samt morfar och Ulla till Eldfesten i Österbybruk. Det var jättehäftigt, fyrverkeriet var hur häftigt som helst, måste ha kostat massor. Helt klart värt det =) På söndagen var jag tvungen att jobba. Passar dessutom Klara, Ylvas spaniel, den här veckan medan de är i Italien. Det går bra, men hon löper så det är lite jobbigt  med allt blod överallt. Jag fattar inte att en hund kan blöda så mkt, visst Liza blöder ju också när hon löper men det är liksom droppar, det här är pölar!

I helgen blir det fest i Uppsala hemma hos Roy, sen ska vi väl ut på krogen kan jag tänka mig. Ska bli skitkul. Helgen efter är det kräftskiva hemma hos päronen. Ska ut och fiska med Roy innan, måste ju lära pojken lite äkta svenska traditioner, så han kanske inte blir så chockad när min far drar igång snapsvisorna.  På tal om det, kräftor är INTE mindre varianter av hummer =P oavsett vad vissa britter säger


Nu ska jag iväg och träna agility med lizfiz

Ha det bäst gött folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0