Veterinärbesök och snöstorm

Idag har man vart med Elvisskrutt till veterinären. Han har en stor böld på ena sidan av halsen som skulle kollas. Mamma droppade av skrutten hemma hos oss innan hon åkte imorse, vilket var kvart över sju och jag var shitatrött.. Kunde inte somna om heller så var bara att ploppa upp och käka frukost. Vid tio kämpade sig sedan jag och vovven ut i snöstormen för att ta tåget till örbyhus. Tåget var försenat så klart, vilket inte gjorde så mkt, behövde inte vara hos per förrän kvart i elva, men kändes inte så bra när man stod där i snön och väntade. Elvis är dessutom expert på att se ynk ut, alla tyckte nog att jag var en hemsk människa som släpat ut en liten hund i snön *suck*. Kom fram till veterinären och satte oss i väntrummet och väntade. Lyssnade på radion och slappade när de avbryter musiken och säger att de är en trafikolycka på gamla E4.an utanför Löfstalöt. Jag höll på att få hjärtattack, räknade snabbt ut att Roy, som åkte vid tio från Tierp och skulle dit och hämta traktorn skulle vara framme ungefär vid den tiden och var med en gång övertygad om att han vart med i olyckan. Skickade iväg ett "r u okay?" mess och hann ju flippa ur tio gånger om innan han svarade... Han var okey, hade precis åkt förbi trafikolyckan så han måste ju ha kommit precis efter det smällt, läskigt...

Sedan kom veterinären och ropade in oss, Elvis ville inte alls vara med, såg livrädd ut men släpade in honom på mottagningen iaf och veterinären började klämma på honom. Hon tog tempen och visade sig att han hade 39,9 i temp, feber. Efter lite mer klämmande kom Per in, kände lite på Elvis han med (som nu såg ut som den deppigaste på jorden) och skrev ut antibiotika åt honom. Så nu ska Elvis äta det två gånger/dag så hoppas vi att det blir bra.

Efter veterinärbesöket gick vi till mammas jobb en stund, lämnade Elvis i bilen och tog en kopp kaffe där. Trevligt, pratade med lite folk och fick supergoda muffins med glasyr på, mums mums. Fick sen skjuts hem till Fors och där och jag degat på soffan resten av dagen, jag orkar verkligen inte vara sjuk längre. Så jobbigt, och sen är man så trött på dagarna att man bara sover, så sen kan man inte sova på nätterna.. blääää!
Usch så jag klagar, det är inte så farligt som det låter, tror jag.
För att klaga lite till så var det slutsålt med biljetter till juldansen, så vi måste köa... KALLT SOM FAN, tror jag att det blir, men är ju inte så mkt att göra åt.

Ha det bäst folket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0