Helg igen

Hur ska man veta sånt här? Ibland önskar jag att man bara kunde stänga av dessa jävla känslor och bara rusa genom livet som om ingen betydde nånting. Varför ska det vara så svårt och va fan ska jag behöva vara så jävla stolt förr!? Vore mycket enklare utan denna jävla stoltheten hängande över huvudet. Typ "skitsamma, jag brydde mig iaf inte" när hela insidan håller på att faller i tusen bitar. Känns som ju mer jag gillar nån desto längre bort  ifrån dem backar jag...
Det var dagens filosofi lektion =P

Igår kväll bar det in till Uppsala för att hänga med Micke och hans kompisar. Singstar är min grej helt klart, jag är, var och förblir bäst helt enkelt, simple really. Måste iof medge att Roy var rätt duktig men är ju fusk när det är på ens eget språk, slår vad om att jag och Anna hade krossat honom om det vart på svenska =p
Sen stack jag med Anna och Micke ut på krogen, tyvärr är man ju bara plutt så blev portad från Flustret, suprise, vaddå vem jag? Som ser ut att vara minst 30 liksom, ja, stackars folket.  Så vi drog till Orange istället. Ännu ett ställe jag inte vart på förr, men det var kul.
Fick skjuts hem, vet inte om de är för att de så underbara snälla människor eller om de bara ville bli av med mig =P Jaja, jag kom hem så jag var nöjd.

Ikväll skulle jag ha åkt till BJ med Isabell mfl, men hon blev barnvakt så jag orkade inte engagera mig i att ragga upp annat folk. Det blir melodifestivalen och mat hemma hos päronen istället, men rätt skönt att ta det lugnt ett tag

Trevliga helg på er smurfar!

Underbar dikt <3
Längtar efter dig

I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.

Jag lyssnar om igen
för den är helt unik
.

I mörker och ljus
ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte har dig nära
.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0