KM

Idag var det KM på TBK. Riktigt kul eftersom det var en massa folk, och många nya ansikten. Jag hade med mig både Liza och Elvis, men hade inte tränat med Elvis på hur länge som helst så han var mest med för att ha kul. Var 6 hundar i small, 4 i medium och tyvärr bara Liza och Kep i large.Vi började med hoppklass small, Elvis hade startnummer 1. Han var inte riktigt med på noterna, blev diskad, men gjorde ett okej lopp ändå.
Liza startade först i large, vi har tränat som idioter sista tiden, så jag trodde nog att hon skulle lyssna, det var jag mest orolig för svängen 6-7, det var en ganska rak sträcka 4-5-6, vilket gjorde att hon fick upp farten där, jag var orolig för var att hon skulle sticka till tunneln, som stod nästan rakt fram efter 6.an, istället för att ta 7.an, men hon klarade den svängen fint. Vi gick i mål med 0 fel och 28,5 i tid. Jennifer och Kep var liiite snabbare, hade 28,3 i tid men rev ett hinder och fick då alltså 5 fel.
I agilityn hade vi omvänd startordning, large började, Jennifer och  Kep var först den här gången. De började bra men rev tyvärr två hinder på slutet och fick 10 fel och 37, nånting i tid. Jag tänkte först att jag skulle ta det lugnt med Liza eftersom Jennifer och Kep hade 15 fel ( 5 från hopp och sen 10) men sen tänkte jag att det är bra träning att köra på, så vi gasade och kom i mål på 0 fel och 36,6 i tid. Så vi vann =) Var sååå nöjd med min Lizfiz, hon skötte sig perfekt idag, det enda jag känner vi kunde ha gjort bättre var att tajta upp svängarna lite, men det tränar vi vidare på. Elvis har fortfarande problem med gungan så han blev diskad i agilityn med, eftersom vi hade hjälp och godis på gungan. Han slutade på 5.e plats, vilket är förståligt när vi inte tränat  tillsammans på typ 1,5 år. Jennifer vann smallklassen med Joy, så häftig, superduktig och bara 18 månader, den hunden kommer nog bli himla bra. Mediumklassen vanns av Sofia och Fia.

Imorrn åker vi till Bollnäs, förhoppningsvis plocka sista hopppinnen och kanske få en till agilitypinne, vore kul att kunna komma upp i 2.an till våren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0