Första klass 2 tävlingen

avklarad... Jag dog inte, det var inte livsfarligt och alla var inte JÄTTEmycket bättre än mig. Självförtroende liksom :P Hoppklassen blev vi tyvärr diskade, vilket inte gjorde så mkt då vi slarvade i starten och rev första hindret. Tror jag gjorde en klassisk "börja springa när Liza är i luften" vilket resulterar i att hon försöker springa över hindret och river, bara slarv och nerver från min sida. Sedan vet jag inte vad jag höll på med 8-9 skulle man in mellan hindren, dvs hoppa hindren från samma höll och sen ta hinder 8 igen från baksidan. Min plan var att hinna in mellan hindren, plocka in Liza och göra en snurr typ. Jag kom dock lite efter Liza och bara stannar, vet inte vad jag höll på med som sagt. Det blev tvärstopp, Liza som plötsligt fick hoppa banan själv chansade på att jag tänkte bakombyte, svängde åt fel håll, tog hindret tillbaka igen och blev diskad. Slutet av banan gick riktigt bra sen men fortfarande arg, hade jag bara vart snabbare hade jag kunna kommendera in henne mellan hindren, hon kan ju det! Nej, hjärnsläpp helt enkelt...

Agilityklassen däremot hade mina nerver lugnat ner sig lite, jag upptäckte att alla inte var superproffs. Vi nollade loppet och VANN! Fick vår första klass 2 pinne, tjohoo! Visst, jag kunde ha gasat mkt mer, men vi jobbar vidare på farten!

Nu måste jag springa till tåget

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0