Lång helg

Har det varit... Igår var vi till Fagersta och tävlade, Roy hängde med som chafför. Jag hade, som den onda flickvän jag är, lurat i honom att Fagersta låg i västeråstrakten, vilket det ju inte gjorde. BARA 8 mil fel ungefär... Jaja, Roy hade bokat in jobb i Västerås, när vi ändå var där liksom. Så det blev bara för honom att köra till västerås och tillbaka igen, 160 km.. hmm, sorry? När det gäller tävlingen gick det ganska bra, första klassen nollade vi och kom på en andra plats, även om jag tycker att det var bara tur, och jag inte alls gjorde så bra som jag kunde ha gjort, var lite "all over the place" om man säger så, många sista minuten räddningar blev det. I andra klassen blev vi diskade på upploppet, var ganska svårt och jag var inte säker på hur jag skulle göra, så blev lite panik och tvärstopp. Det fick så klart Liza att vända istället för att hoppa, så jag tog om kombinationen från början (=disk) men blev inte mkt bättre för de, träning behövs nog där, åtminstonde så jag vet hur jag ska göra... I sista klassen gick Liza skitbra och jag måste säga att jag också skötte min del rätt bra med (nöjd), tyvärr tappade jag henne lite i slutet, vilket gjorde att hon drog framåt istället för att svänga, disk. Gjorde inte så mkt dock, var skitnöjd med loppet. Slutet berodde på att hon var längre fram efter tunneln än vad jag tänkt (eller jag var längre bak kanske) så jag hamnade fel och hann inte ändra planen snabbt nog, det är bara rutin, måste kunna dra till back up planen när det inte går som jag tänkt, snabbt nog, utan att först bli helt paralyserad och tappa henne.

Igår fyllde mamma år också, så vi var bjudna på tre rätters middag i fors. Det var grymt gott! Vi fixade dessert, blev marängsvisch, men pappas förrätt och Alecs varmrätt var bäst ändå, så himla gott. Satt uppe och pratade med dem om allt möjligt fram till 2.30 när jag stupade i säng, hade ju vart uppe sen 5.30 på morron. Tycker verkligen om våra hemmakvällar, med god mat och en flaska vin (eller två..) När man bara kan prata om allt mellan himmel och jord. Mys <3 Nästa helg blir det party igen så kan ju kosta på oss en chillhelg.

Nu är nog Roy klar med maten snart, och jag har inte diskat än... känner mig smått skyldig...

Ska nog gå och pussa lite på honom ;)

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0