VFU och hundträning

Japp, nu har man gjort 2 pass på MAVA. Det är jätteroligt men jag är chockad att ssk.n kan hålla koll på allting, jag hade bara 2 patienter idag och tyckte det var virrigt och stressigt, imponerad! Men jag trivs verkligen, gillar när det är fullfart och mkt att göra hela dagen och det är det verkligen på ackis, härligt! Har varit en lång dag idag dock, åkte hemifrån 5,35 och började jobba 6,.45, jobbade till 16.00. Hundarna var med Roy på jobbet så hämtade upp dem på vägen hem och skulle ta tåget hem, det var ÖVERFULLT, tänk Kina typ, insane! Folk stod nästan på varandra och jag som hade hundarna med mig också, fick ha Toxie på huvudet och Liza mellan knäna. Toxie tykte det var jättemysigt och pussade glatt på alla omkring oss, tur att hon är söt så de flesta tyckte det bara var roligt.

När vi väl kom hem gick jag och vovvarna på långpromenad i blåsten. Det var faktiskt rätt mysigt, solsken och vårkänsla, så härligt att kunna komma hem på kvällen och hinna ut när solen fortfarande är uppe =) Tränade lite torrhandling (för alla som inte är agilityfrälsta, det är kodspråk för att springa runt i diverse cirklar med hunden medan man utstöter konstiga, ofta pipande läten). Det gick jättebra, Liza var lika duktig som alltid, hon älskar ju handlingsträning. Toxie börjar fatta att man ska leta framsidan på matte och framförbytessignalen var hon väldigt känslig för, hon e så söt och positiv hela tiden, jätterolig att jobba med<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0