Agilitytävling i gagnef floda

Hemma igen efter en helg uppe i Dalarna, i supervackra Dala floda! Har haft en helt underbar helg. Hade mor min med mig eftersom pojkvännen var på fotbollsläger på Åland. Men det var riktigt roligt att tillbringa helgen med mamma. Vi hade tältet med oss och tältade på hundklubben, grillade på kvällen, drack lite vin och snackade skit, härligt. Kändes som en riktig minisemester, är ju så vackert uppe i Dalarna, kullar och sjöar överallt.

När det gäller agilityn blev resultatet disk i första agilityloppet, vi rev ett hinder i svängen, vilket gjorde att jag tappade fokus, missade hindret efter och styrde upp henne på A- hindret istället. Första hopploppet däremot kändes bättre, vi fick en rivning, fem fel i slalom (eftersom jag var rädd för en tunnel och därför drog Liza lite för långt bort i ingången till slalomet vilket gjorde att hon inte kunde svänga in i port nr 2 utan hamnade i 3.de porten) och en vägran när jag svängde henne för tidigt innan ett hopphinder. 15 fel totalt alltså men känslan var bättre än i första loppet.

På söndagen började vi med hopploppet, Liza tjuvstartade och chockade mig totalt, jag var inte alls beredd, men tänkte jag kör väl på, var inte ens säker på om hon tagit de två första hindren, det blev två fulsnurrar och ganska seg tid men vårt första nollade lopp i klass 3, kanske var bra att jag inte hann tänka haha. I söndagens agilitylopp rev hon ett hinder i en sväng och fick sen blackout i slalomet, hon gick in rätt och vände sedan åt fel håll, jag vet inte alls, ser inte att jag gjorde nått knas heller så vet inte vad som hände... Jag lyckades få in henne rätt igen iaf och vi kom i mål på 10 fel. Känns som att vi har blivit lite bättre på sista tiden, vilket känns jättekul!


Kommentarer
Postat av: Alec

Sv: Haha njaa vill inte visa hela världen min pojkvän naken ;)

2011-08-03 @ 18:13:29
URL: http://cookiesandmilk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0