Hudiktävlingen över och valpis ev på g ;)

Resultatmässigt var det inte vår bästa helg, men det fanns jättefina bitar av banorna när allt flöt på så där härligt som det ska.  Så här gick det: Lördag agility A: Disk mardrömslopp Agility B: 15 fel (en rivning och jobbig dubbelvägran pga missförstånd), Hopp A: Disk pga av att jag inte sett en fälla och inte var tydlig nog just där men helt okey lopp övrigt. På söndagen agility A: Disk men nöjd med loppet, samma sak där, missade en fälla som inte såg svår ut men bra lopp övrigt, Agility B: 5 fel (en vägran på hopphinder pga av missförstånd i svängen före hindret), hopp A: disk pga av att Liza trodde vi skulle göra en jakko istället för runda hinderstödet.
Hem och träna mera igen, det känns som det går bättre och bättre dock, det är inte långt ifrån att nollan sitter där och misstagen vi gör är inga katastrofer =)

På tal om mera hundar så ska jag iväg och titta på en liten bordercollie valp nästa lördag. Ska bli himla roligt, visade sig dessutom när jag pratade med uppfödaren att det är en liten halvsyster till Liza med samma pappa, så nu är man ju inte lite sugen på att köpa... ska försöka hålla huvudet kallt och vara kritisk iaf, men det kliar i fingrarna!
Det roliga är att jag först tittade på annonsen för jag tyckte valpen var så lik Lizan, innan jag alltså visste att de var släkt, ödet kanske? Ska upp och titta på nästa helg, sen får vi se då...

Titta själva bara =)

 

 

haha, kusligt e de :P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0