Promenad runt uppsala i solskenet!

Iadg tog jag och vovvarna tåget in till uppsala för lite promenad och socialträning. Hade tänkt att Toxie skulle  få kika på bilar, bussar, tåg, människor, cyklister och allt annat som flänger runt uppsala, men när vi kom dit visade de sig att det var Liza jag fick lägga fokus på :S Hon var helknäpp, drog i kopplet, skulle valla änder och for runt som en tok, inte lyssnade hon för fem öre heller, totalt döv blev hon och kändes som att prata men en väg...  Fick ordning på vilddjuret efter ett tag men uscha vad irriterad jag var där en stund. Vi lyckades hur som helst samla ihop oss och gå en promenad runt stan, var jättehärligt. Stannade på stora torget en stund och körde lydnad och det gick kanon, både stanna kvar, ligg och kontaktträningen (gäller mest Toxie då, på den punkten är Liza alltid jätteduktig).

Men vet inte vad det är med min vovve modell större just nu, hon skiter totalt i allt jag säger och är allmänt knepig. Kan ju vara att flocken har ändrats alt. att vi inte har tränat ordentligt på länge (antagligen det alternativet...) men hoppas hon går tillbaka till sitt vanliga jag när vi drar igång med träningen igen :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0