Toxie

Så var äntligen nyförvärvet hemma =) Toxie, som hon kommer kallas, heter egentligen Yin i stamtavlan. Jag hade tänkt kalla henne Toxic, men det blev för jobbigt att ropa, så nu blir det Toxie, vilket verkar passa henne jättebra. Hon verkar vara en jättehärlig valp, lite gnällig och med egna åsikter när saker inte går som hon vill men lugn, social och med riktigt härlig attityd. Både resan hem igår och natten har gått helt okey. Jag hade naivt nog gjort i ordning en valphage i köket och tänkte att Toxie kunde sova där, men det var inte populärt. Hon protesterade högljutt och husses hjärta smälte, så valphage flyttades snabbt in i rummet och placerades bredvid sängen så jag kunde stoppa ned handen till henne när hon blev orolig. Det funkade riktigt bra och hon sov nästan hela natten, vaknade en gång vid 3-4 och grymtade lite bara. Ikväll ska vi träffa storasyster Liza för första gången, jag håller alla tummar och tår för att det ska gå bra. Liza är ju en väldigt bestämd och grinig madam som gärna vill hålla andra vovvar på sin plats, men jag hoppas hon ska förstå att det är en valp och åtminstonde inte ta i så hårt.. Ja, vi får se, bo ihop måste de ju göra så det är bara för madamen att vänja sig vid snorungen :P

Bild på underverket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0